Werkwijze

Vaak is er voor ouders een drempel om een kinderslaapcoach te overwegen. Dit zit hem een beetje in onze maatschappelijke opvattingen; het idee heerst dat hulp vragen iets is om je voor te schamen en dat je het vooral allemaal zelf moet doen…
Laten we dit taboe samen doorbreken, want het getuigt juist van kracht om in deze intensieve periode om hulp te vragen. Weet dat ik je écht kan helpen! Je hoeft het allemaal niet alleen te doen; we doen het samen. Schaam je er dus juist niet voor om hulp te vragen op dit gebied; het ene kindje is het andere kindje niet (zelfs niet binnen één gezin) en het is allemaal al pittig genoeg wanneer de nachten onderbroken zijn, je met je handen in het haar zit en je het allemaal graag anders had gezien. Zowel voor jezelf als voor je kleintje.

Wanneer je contact met mij hebt opgenomen, gaan we samen bekijken of ik iets voor je kan betekenen. We brengen in grote lijnen de situatie in kaart van je kleintje. Vervolgens bekijken we of het met 1 telefonisch consult al volstaat, of dat coaching beter gaat helpen. We plannen of het telefonisch consult in (wanneer dit volstaat) of wanneer je besluit om slaapcoaching te willen, gaan we samen aan de slag!

In het geval van slaapcoaching stuur ik je een uitgebreid intakeformulier die je thuis kan invullen. Hoe uitgebreider je dit invult, hoe beter mijn analyse is en hoe beter ik je kan helpen. Juist deze schriftelijke intake heeft mijn voorkeur in plaats van een mondelinge intake, omdat dit vaak extra onrust met zich meebrengt voor zowel jou als je kindje: geen praktijkbezoek wat maar net moet passen in je dag, geen gesjouw met je kindje en in te vullen op een voor jou passend moment.

Wanneer ik het intakeformulier ingevuld van je heb ontvangen, ga ik ermee aan de slag. Ik maak een grondige analyse en stappenplan met allerlei achtergrondinformatie en tips, waarbij je in concrete stappen aan de slag kan gaan.

Het traject duurt ongeveer 8 weken, omdat goed slapen met gewenning en meerdere factoren te maken heeft, wat nou eenmaal niet van de ene op de andere nacht wordt opgelost. Was dit wel zo, dan was er wel een wonderpil voor uitgevonden 😉 Voor grote veranderingen is het belangrijk om er de tijd voor te nemen om nieuwe slaapritmes en –patronen te gewennen. Dit hoeft niet te betekenen dat het 8 weken lang zwaar is, want ten eerste zorg ik ervoor dat we in kleine behapbare stappen gaan starten en sommige gezinnen hebben uiteindelijk aan 6 contactmomenten (/weken) al genoeg.

Afhankelijk van je pakketkeuze, kun je tussendoor vragen stellen per What’s App of per e-mail, waarin ik je kan begeleiden en evalueren we naderhand hoe je alles hebt ervaren en of je geholpen bent.

Kortom: ik help je graag!

Door deze website te gebruiken ga je akkoord met het opslaan van cookies. Meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close